23 Ağustos 2008 tarihinde site yönetiminin yarışmacıları bilgilendirdiği sohbet kayıtları aşağıda bulunmaktadır.

 

yonetici : crazy06, bestami42, zaphata, aquila, cenkilkererkan, cerenemine, gms520, embriyo, semi isimli yarışmacılar kendileri ile herhangi bir konuşma yapılmadan deneme amaçlı admin olarak tanımlanmışlardır.

bunun yapılmasındaki amaç adminler ile yarışmacılar arasında bir fark olmadığını farklı grupların da görebilmesi, varolan adminlere karşı suçlayıcı tavırların önüne geçilmesidir.

mevlana: yarışma ile ilgili bazı konularda bilgi verme ihtiyacımız doğdu, elimden geldiğince bilgilendirmeye çalışacağım konu sonunda aklınıza takılanları sormanızı rica edeceğim.

şu an yarışmakta olduğunuz yarışmanın 5. sezonu devam etmekte. bundan önce 4 tam sezon bir de deneme sezonu tamamladık. yaklaşık iki yıldır da bu yarışma devam etmekte. yeni yapılmış, ilk defa uygulanan bir yer değil.

tamamlanmış olan 4 sezon boyunca çeşitli illerden yüzlerce yarışmacı büyük küçük ödüller kazandı ve bu ödüller kendilerine teslim edildi. Kanalda da ödül kazanan yarışmacılar bulunuyor.

yarışmada daha önce de belirttiğimiz gibi şeffaflığa özel bir özen gösteriyoruz, bununla ilgili bri kaç örnek vereceğim.

her yarışmacının profilinden hangi soruda kaç yanlış yaptığını saat kaçta hangi soruyu geçtiğini görebilmektesiniz. bunun için o kişinin profilini açıp profil resminin sağında bulunan cevapları butonuna tıklamanız yeterli olur.

aynı durum yarışmadaki gruplar için de geçerli hangi grubun hangi soruyu ne zaman geçtiğini izlemeniz mümkün.

bunun dışında http://www.yarismaca.com/oncu adresinden hangi sorunun ilk ne zaman kimin tarafından geçildiğini ve o sorunun sistemem hangi yarışmacı tarafından eklendiğini de görmeniz mümkün.

evet yukarıda yazdığımı doğru okudunuz, her yarışmacının sisteme soru eklemesi mümkün, siz de ekleyebilirsiniz bunun için yukarıdaki soru ekle sekmesine tıklamanız yeterli

eklenen sorularla ilgili adil olması için kıstaslarımız bulunuyor, her yarışmacının maksimum 5 soru gönderebilmesi gibi.

yarışmacılar tarafından eklenen sorular 500 soru arasından sadece ilk 250 soruda çıkabiliyor. Bu soruların da maksimum %50 si yarışmacı sorusu olabiliyor.

bu anlattığım konular ve farklı konularda bilgiler yarışmanın kurallarında detaylı bir şekilde yazmakta. Bulunduğunuz yarışma ile ilgili kurallarını okumanız bu yarışmada başarılı olmanız için gereklidir.

yarışmada kimin kaç yanlış yaptığı bilgisi de herkesin profilinde bulunuyor, yanlış sayısının sıralamada bir etkisi olmasa da biz sizlerin ilgisini çekebileceğini düşündüğümüz için en çok yanlış cevap verenleri de sıralı olarak gösteriyoruz. bu bilgiyi de yukarıdaki Azimliler sekmesine tıklayarak ulaşılabilen http://www.yarismaca.com/sira/azimli adresinden grebilirsiniz.

şeffaflık ile ilgili bizim aklımıza gelmeyen öneriler de mutlaka olabileceğini düşünerek uygulamaya geçebilen her öneriye elit üyelik hediye etmekteyiz. Bunu biz çok şeffafız bilin diye söylemiyoruz sizlerden öneriler almak yarışmaya katkıda bulunarak gelişmesini sağlamanız için destekliyoruz.

bu konuda aslan8989 arkadaşınız  http://blog.yarismaca.com/forum/soruyu_gecen_uye_bilgileri.html adresinde görebileceğiniz öneriyi geçtiğimiz haftalarda yaptı, bu önerisi uygulanıp kendisine de elit üyelik hediye edildi.

şeffaflık ile ilgili yeni önerileriniz bizleri mutlu edecektir.

bir diğer konu ise yarışmada yarışanların sohbette admin olması idi. bu konuda yanlış anlamaları gidermek için yeni katılan arkadaşların da aralarında bulunduğu farklı gruplardan yarışmacılara kendilerine haber verilmeden geçici adminlik tanımlandı dün gece.

bu arkadaşların kendilerinin sohbette adminlik ile yarışmanın bir alakası olup olmadığını inceleyip kendi grup arkadaşlarına ve diğer yarışmacılara anlatması onlardan tek beklentimiz.

sohbet ortamında bulunduğunuz yazılım lisanslı bir ürün, üzerinde bizler fazla değişiklik yapamıyoruz. Yazılımın bize sorun çıkartan bir özelliği de operatorlerin sohbetten süreli uzaklaştırma yapamamasıdır. Bu nedenle bizlerin göremediği durumlara müdahale edilebilmesi için yarışmacılardan adminler yine yarışmacıların oy kullandığı bir seçimle belirleniyor.

bu seçimler her sezon başında yapılıyor, en son yapılan seçimlerin sonuçlarını http://www.yarismaca.com/sohbet/secim adresinden görebilirsiniz.

kısa bir mola vereyim daha açıklayacağım konular var bu arada moderasyonu durduruyorum bu soylediklerimle iligli sormak istedikleriniz varsa cevaplamaktan mutlu oluruz.

dior:  öncelikle admin olan arkadaşları tebrik ediyorum şimdi bu admin olan arkadaşlar elit üye olmazlar ise

        adminlikleri devam edecekmi 500 soruya kadar

 

mariposa: sohbette operatör yada adminliğin elit üyelikle ilgisi yok. var olan operatör ve admin   arkadaşlarımızın arasında da elit üye olmayanlar var dün gece biraz önce acıklanan nedenlerle admin sayısını arttırırken sohbet kurallarında geçerli olan bir gruptan en fazla bir admin olabilir kuralına da uygun davrandık bundan sonra; yeni admin olan arkadaşlarımız deneyimlerini sizlerle paylaşarak yarışmada kendileri için nelerin değiştiğini anlatırlar sanırım

bjerkely:  mariposa: Anlık Sıralama yeri bulma 0.12553768568121 vs Pay : 0.125125125 vs bişeyler

              yazıyoe onlar ne gibi faydası var acaba ?

mariposa: evet  bunlar site kullanım oranlarınız sezon basında yapılan operatör seçimlerinde bu puanlar oy oranınızı belirliyor yani diğer yarısmacılara oranla siteyi ne kadar kullandıgınız

onlyone:  mariposa: ya aslında bize gelen oylar bizim paya göre düzenlense çok daha ii olacak hani biz  kime atarsak kendi payımıza göre kazandırıoruz ya

mariposa: onlyone sizin payınız seçim sonunda size ilave ediliyor zaten önemli olan deneyimli yarısmacıların kimi uygun gördüğü

mevlana: sohbetle ilgili bir konu daha var atladığım, onu da soyleyip yarışma ile iligli bilgi vermeye devam edeyim.

http://www.yarismaca.com/sohbet/yonetim adresinde gördüğünüz kişiler yarışmaca çalışanlarıdır. sohbette ortamın seviyesinin düşmemesini sağlamak ve kaliteli bir ortam oluşturabilmek için 24 saat bizden en az 1 kişinin bulunmasına özen gösteriyoruz.

sohbet bölümünü, oyun, pişti, test bölümleri gibi yarışmanın bir parçası değil, yarışmadan ayrı olarak sitenin bir parçası olarak değerlendirmenizi rica edeceğim.

ben yarışma ile ilgili bizim kendimizi nasıl konumlandırmaya çalıştığımızı anlatayım, eski sezonlara katılan yarışmacılar bu konuyu gözlemlemişlerdir, yenilerin de bizden duyup gözlemlemesi daha doğru olacak gibi.

yarışmada biz kendimizi ortam düzenleyici olarak görüyoruz, yarışmanın sağlıklı bir ortamda ilerlemesi, katılanalrın keyifli vakit geçirmesi, kullanıcıların isteği doğrultusunda yapılandırılabilmesi için çabalıyoruz.

yarışmanın adil olabilmesi için kullanıcıların aynı haklara sahip olmasını temin etmeye çalışıyoruz.

bu konuda bize iletilen her türlü öneri ve istekleri de forum üzerinden alıp tartışmaya açıp uygulamaya geçiriyoruz. Eski yarışmacılar bu konudaki tavrımızı çok iyi bilirler.

yarışma az önce söylediğim gibi 2 yıldır devam etmekte şu an devam eden de 5. sezonu. yarışmanın daha da devam edebilmesi bizlerin iyi hizmet sunmasına, katılımcılara adil ortam sağlamasına, sitenin sizlerin isteklerine cevap verebilemsine bağlı olduğunu düşünüyoruz.

yarışmada kurallar sayfasında yazdığı gibi sorular havuz içerisinde otomatk gelmektedir. tüm sorular kendileri ile özel bir gizlilik sözleşmesi yaptığımız soru ekibince kontrol edilerek havuza dahil edilmektedir.

yarışmanın güvenliği sadece soru ekibiyle yağpılmış sözleşme ile değil, farklı teknik işlemler ile de sağlanmaktadır bu konularda da sizlere örnekler vermeye çalışayım.

yarışmaya sizlerin bağlantısını kurduğunuz sitesi güvenlik nedeniyle Türkiye'de değil, yurtdışında özel bir data merkezinde bulundurulmaktadır.

yurtdışındaki bu makinaya yapılan tüm bağlantılar özel olarak filtrelenmekte, bunu zaman zaman sizler de çift nick filtresi, kullancıı filtresi olarak gözlemleyebilmektesiniz, ve tüm işlemler yasal zorunluluklarımız ve yarışmada oluşabilecek durumların detaylı incelenebilmesi için 1 yıl boyunca kayıt altında tutulmaktadır.

şeffaflık için kayıt altında tutulan bu bilgilerin bir kısmını sizlere de sayfalarımızdan sunmaktayız.

yarışmada geçmiş sezonlarda 10 farklı kişi ve iki farklı grup ilk 3 dereceye kaldı yüzlerce farklı kişiye de bizlerden çeşitli ödüller iletilmiştir. Bu sezonda geçmiş sezonlara katılmış olan gruplar tecrübe ve bilgi birikimleri ile yeni katılan yarışmacılara oranla daha başarılı bir yarışma çıkartıklarını gözlemliyoruz. Bu durum yeni katılan yarışmacıların yanlış düşünmesine neden olabiliyor fakat yarışmanın adil bir şekilde yürümesi için bizler bu duruma bize zarar versede herhangi bir şekilde müdahale edemiyoruz.

telekom fazla izin vermeyecek bize sanırım, benim de ekleyecegim fazla bir şey kalmadı aklınıza takılanları cevaplamaya calisalim, hatlar daha iyi oldugu bir zaman devam ederiz

ufak bir ricam var lütfen bizimle ilgili kafanızda oluşanları öncelikle bizlere bir sorun, yarışmanın güzel bir ortamda devam etmesi için çok uğraşıyoruz. Bu uğraşlarımızın incelenmeden, araştırılmadan karalanması hoşumuza gitmiyor.

embriyo: geçici yöneticilik ne zaman bitçek:)

mariposa: sizlerin kafanızdaki soru işaretleri sona erene kadar

değişik arkadaşlarında bu deneyimi yaşamasını istiyoruz umarım imkan buluruz

aslan8989: bazı arkadaşların öneriler ve yeniliklerde istekleri oluyo sorularda seçeneklerin arttırılması gibi mesela yaklaşıldığında anlaşılması gibi bu tip şeylere nasıl bakıyosunuz

mariposa: Her türlü öneriyi tartışmaya açıyoruz yarışma sisteminde büyük bir değişiklik getirmeyen önerileri hemen uygulama alıyoruz büyük değişiklik getirilen önerileri ise gelecek sezona bırakıyoruz zira yarısmanın kuralları önceden belirlendiğinden haksızlağa neden olabilecek bir uygulama yapmamamız gerekiyor

aslan8989: anladım yani yeterli hazırlığınız yok bu istekleri yerine getirmek için

mariposa: hayır yeterli hazırlıktan öte şartları önceden ilan ettiğimiz için yapılacak değişikliği tüm kullanıcılara duyuramama gibi bir sey söz konusu olabilir aslan8989

tüm önerilere her zaman acıgız .. uygulama süreleri farklı olsa da

Katılımcıların kurallara bakarak yarısmaya başladıgını düşünürsek sezon ortasında kurallrı değiştirmek etik olmaz

ama sizlerin katılımıyla her sezon sonu kuralları gündeme getiriyoruz

 

x fozdas derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Ağustos
2400:34

Geçici adminlik sadece bir sefere mahsusmu düzenlendi yoksa sürekliliği olabilecek bir durum mudur?


x bestami42 derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Ağustos
2817:08

öncelikle geçici adminlikle normal kullanıcı arasında pek fark yok.aynı seyleri yapıyosun.yine soru aramaya devam.sohbet odasında durmak gibi bir zorunlulugumuz yok.tmm adminlere bazi yetkiler veriliyor ama bunu kafan esince kullanamazsın.eğer kullanırsan görevi suistimalden atılabilirsin.bu arada adminlerin suclu aramak gibi bi takıntısı yok.ayrıca adminler de hata yaptıgı zaman atılabilir.sınıf ayrımı yok yani.geçici adminliğin amacı normal kuullanıcıyla adminlik arasında fark oladıgının gosterilmesi.neyse herkese basarılar.


x cerenemine derki :İhbar EtIhbar Et%100Çok Güzelmiş     %0Ne ki bu şimdi
Ağustos
2819:38

bu insanların işi zor..acıyın..etmeyin..eylemeyin..sinir etmeyin..yazıktır..bu arada şüphelenen arkadaşlar olmuştu fi tarihindee..onlara sesleniyoruumm.....yok kardeşim kimsenin bize cevap söylediği falan yok..diğer yarışmacılardan bi farkımız yok bu konuda..bilmiyoz..biz de bilmiyoz..bak arıyoz..yok..şeytan almış götürmüş.. Dil çıkaran


x embriyo derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Ağustos
2916:34

Öncelikle geçici yöneticilik için teşekkür ediyorum. Tahmin ettiğim gibi yönetici olmak zor bir iş. Bunu tekrar görmüş oldum. Yönetici olarak yarışırken yarışmanın gidişatını etkileyecek herhangi bir durum söz konusu olmuyor. Sıradan yarışmacı gibiyiz.

Tek farkımız embriyoları dondurduğumuz gibi sohbettekileri dondurabilmemiz:))))

Bu yarışmanın düzenlenmesinde ve sürekliliğinin sağlanmasında emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Sevgilerimle


x mariposa derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Ağustos
3117:22

23 Ağustos 2008'de başlamış olan geçici adminlik süresi dolmuş olup, yetkilendirilen arkadaşlarımızın durumları eski haline getirilmiştir.

Deneme süresince bizlere yardımcı olan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.


x zaphata derki :İhbar EtIhbar Et%100Çok Güzelmiş     %0Ne ki bu şimdi
Ağustos
3119:15

Rengim benim, sivil itaatsizliğim, sıradanlığım...

Yönetimin ihtiyaç duyması üzerine yapılan çağrıya yüreğimizi katmaya çalıştık.Mevzu yönetimin üzerinden baskıyı biraz azaltmaktı başarabildiysek ne mutlu!

Kanaatlarimi bildirmek istiyorum sizlere yapılmakta olanın amacı üzerine.

Evvela yöneticilerin şeffaflığından dem vurulmaktaydı ve bu bir muğlaklık olarak çoğu oyuncunun kafasının bir yerinde uğultu yapıp akıl sahibini rahatsız edip duruyordu.Şunu söylebilirim ki yöneticilerin herhangi bir şekilde ne sorulara ne de yarışmacılara herhangi bir müdahalesi ve yönlendirmesi olmamaktadır.Kurallar çerçevesinde hareket edip herkese eşit ve ölçülü mesafede oyun kurallarını uygulamaktadırlar.Bu süre zarfında bunun aksi bir durumla tebelleş olmadım.

Geçici yöneticilik evresinde özellikle yarışmaya yeni başlayan oyuncuların %80'nin kuralları okumaktan aciz olduğunu ve çoğunun hangi sınırlar içerisinde yarıştığının farkında olmadığını fark ettim! Özellikle sohbet portalında direk bir giriş yapıp diğer sohbet portalları ile karıştırıp bu çerçeve de hareket eden yarışmacılarla muhattap oldum.İkaz ettiğin halde kim olduğunu sorgulayan, ikaz edemeyeceğini dillendiren ve bununla yetinmeyip sınırı aşanların olduğunu da fark ettim. Çözüm olarak öne sürebileceğim herhangi bir fikrim yok çünkü reel de olduğu gibi dayatabileceğimiz ve göz önünde bulundurmalarını isteyebileceğim bir manifesto ya da mukavele yok.

Tavsiye olarak yönetici olan arkadaşlara tavsiyem şudur ki sohbet portalında gördüğüm 'Camia Ruhu' denilen ortak payda da insanların olması.'Camia Ruhu' kavramının izahına gelince: Sohbet portalındaki hemen hemen tüm bireylerin herhangi bir kural ihlali gördüğünde birbirilerine uyarması, aksak bir ritmi fark ettiklerinde buranın çok farklı bir portal olduğunu dillendirmeleridir. Ve yönetimin de bunu hoş görmesi taktire şayan birşeydir çünkü burdaki ritüelin yarışma kurmacasını kurgulayanların değil aksine bu yarışmanın kalbinde atanlar olduklarını fark edip buna göre davranmalarıdır. Sohbet portalındaki yarışmacılar ve yönetim ehli bu konuda devam ettiklerinde sahiplenmeleri ve paydaları bölüşmeleri pekişecek sırtlanan bu yürüyüş daha güzel yerlere gelecektir.

Bu bir veda yazısı değil yine de 'farklı bir renge büründürüldüğüm' zaman dilimi içerisinde kalp kırdım, arkadaşlarımdan üzdüğüm kişiler olmuşsa gönül güzelliği gösterip bağışlayacaklarından eminim. Nihayetinde insan olarak özümüz nisyan ile malül bir eylem çerçevesinde toplaşmakta ve hataya ya da yanlışa meyilli bir portre çizmektedir.

Hoşça bakın zatınıza der rengime, yalnızlığıma, sivil itaatsizliğime döndüğümü duyururum.


x masterdd derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Eylül
102:27

Site yönetimi ve site çalışanlarının birçok kez karalanmaya çalışıldığına şahit oldum,bu yarışmada daha evvel 2 defa ilk 3'de yer almış biri olarak sohbet yöneticilerinin tarafsızlığının ve adilliğinin 5 sezondur en yakın tanıklarından biri oldum,bundan 2 sene evvel yarışmaya ilk başladığımızda itiraf etmeliyim ki ben de acaba bir ipucu alabilir miyim diye çok kapılarını çaldım,fakat ilk günden beri bu tarz girişimlere prim vermeyen ve bütün yarışmacıların eşit şartlarda mücadele etmesi için çalışan bu ekibe ben de çok çok teşekkür ederim...Yarismaca.com sitesi ile ilgili birçok eleştiri yapabilirsiniz ki zaman zaman hatta belki de çoğu zaman en sert eleştirileri yapanlardan biri de bizzat şahsım olmakla beraber site yönetimi ve operatölerinin şeffaflığından,daha açık konuşmak gerekirse yarışmaya müdahale etmediklerinden emin olabilirsiniz...Yarışmaya ilk defa katılan arkadaşlar,bu soruların cevaplarını da nasıl buluyorlar diye düşündüklerinde akıllarına ilk bu tarz ihtimallerin gelmesi oldukça doğal,fakat ilk sezonunuzu geçirdikten sonra sizlerinde anlayacağı gibi,yarışmaca.com sitesinin soru tipleri,kaynakları,istenilen cevaplar gibi birçok farklı konuda epey fikir sahibi olacak,sonraki sezonlarda da soruları cevaplayabildiğinizi göreceksiniz....Her sezon sonunda sorulan soruların basılı ve internet üzerindeki kaynakları açıklanmakta,bu yüzden bahsettiğim "tecrübe" kazanımını için ilk önce incelenmesi gereken yerlerin başında geliyor...Bütün bu söylediklerimize rağmen her sezon olduğu gibi gelecekte de bu tarz söylemlerde bulunacak kişiler illa ki olacaktır...Ama emin olabilirsiniz ki,son derece adil bir ortamda yarışıyoruz ve bu adil ortamı bize sağlayan bu arkadaşlara da tek yapmamız gereken teşekkür etmek diye düşünüyorum...Herkese iyi yarışmalar...


x xanax derki :İhbar EtIhbar Et%50Çok Güzelmiş     %50Ne ki bu şimdi
Eylül
103:33

ben de ilk etapta siteye güven problemi yaşadım ama şu an %100 şeffaf olduklarını düşünüyorum..


x gms520 derki :İhbar EtIhbar Et%0Çok Güzelmiş     %100Ne ki bu şimdi
Eylül
412:31

ben de geçici admin olarak seçilmiş biri olarak birkaç şey söylemek istiyorum Gülümseme

 admin olmak size soruların cevaplarını getirmiyor, yada yarışmaca'daki normal yarışmacı kimliğinize bir imtiyaz tanımıyor.. siz yine normal seyrinizde güzel güzel sorularınızı aramaya devam ediyorsunuz... sohbet kurallarına uygun olmak her yarışmacının yükümlülüğü olduğu gibi adminlerin bu düzeni sağlamak adına birtakım müdahaleleri söz konusu olabiliyor, kişiyi uyarmak, dondurmak vs gibi..   burada amaç yarışmak ve rengin bi önemi yok, tüm yarışmacılar soruları arıyorlar... admin olsun olmasın bir şey değişmiyor =)))

  hepinize kolay gelsin arkadaşlar...


Yorum Yazabilmek için giriş yapmalısınız.

Şifremi unuttum

Giriş